زدن آسپرین پروتئین دانشمندان اخبار پزشکی

زدن: آسپرین پروتئین دانشمندان اخبار پزشکی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی ساخت یک گیرنده بیدارکننده جهت دستگاه‌های هوشمند

پروفسور امین اربابیان به همراه یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد، یک “گیرنده بیدارکنده” را در آزمایشگاه این محقق ایرانی در دانشگاه استنفورد تولید کردند ک

ساخت یک گیرنده بیدارکننده جهت دستگاه‌های هوشمند

ساخت یک گیرنده بیدارکننده جهت دستگاه های هوشمند

عبارات مهم : هوشمند

پروفسور امین اربابیان به همراه یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد، یک “گیرنده بیدارکنده” را در آزمایشگاه این محقق ایرانی در دانشگاه استنفورد تولید کردند که در دستگاه های هوشمند الکترونیکی قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، یک راه حل جهت گسترش عمر باتری “دستگاه های بی سیم” به وسیله محققان دانشگاه استنفورد در حال توسعه هست. دراین روش، یک “گیرنده بیدارکننده” به یک دستگاه الکترونیکی اضافه می شود، که می تواند با یک خبر در لحظه، دکمه خاموش دستگاه را فعال کند.

پروفسورامین اربابیان فارغ التحصیل دانشگاه شریف و استادیار مهندسی برق دانشگاه استنفورد، به همراه انجاد رخی، دانشجوی فارغ التحیصل این دانشگاه، یک گیرنده “بیدارکننده” را در آزمایشگاه اربابیان در این دانشگاه توسعه دادند که یک دستگاه را در پاسخ به سیگنال های اولتراسونیک روشن می کند. این سیگنال ها در خارج از محدوده شنوایی انسان هستند. این گیرنده با کار روی طول موج های کوتاه تر و تبدیل “امواج رادیویی” به “اولتراسوند”(امواج صوتی که خارج از محدوده شنوایی انسان هستند) بسیار کوچک تر از گیرنده های بیدار کننده مشابه است که پاسخگوی سیگنال های رادیویی هستند. این گیرنده با قدرت بسیار کمی کار می کند و در محدوده گسترده ای کاربرد دارد. این گروه تحقیقاتی این اختراع را روز 14 فوریه (فردا) در کنفرانس “مدارهای جامد” ارائه خواهند داد.

این گیرنده بیدارکننده دارای کاربردهای بالقوه فراوانی به خصوص در طراحی نسل آینده دستگاه های شبکه شده، مشمول بر دستگاه های”هوشمند” است که می توانند به طور مستقیم و بدون دخالت انسان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

رخی اظهار کرد: “اینترنت” و “موبایل” دو مثال بارز در این حوزه هستند. من بسیار شگفت زده هستم تا ببینم مردم از این گیرنده بیدارکننده استفاده می کنند تا نسل آینده اینترنت اشیاء را فعال سازند.

این گیرنده هنگامی که به یک دستگاه متصل می شود، به یک الگوی اولتراسونیک گوش می دهد و وقت روشن شدن دستگاه را اعلام می کند. این گیرنده جهت استمرار در گوش دادن دائمی به الگوی اولتراسونیک دستگاه، تنها نیازمند میزان کمی انرژی هست. بنابراین، با زیاد کردن عمر باتری دستگاه های بزرگتر، همواره در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. این گیرنده بیدار کننده همچنین به دستگاه این امکان را می دهد که از یک مسافت دور روشن شوند.

اربابیان گفت: طراحی این دستگاه های الکترونیک با چالش های متعددی مواجه بوده هست. کم کردن در مصرف انرژی و اندازه گیرنده های بیدارکننده، در عین حال حفظ یا گسترش دامنه فعالیت آنها، از چالش های اساسی بوده است.

وی ادامه داد، ولی این چالش ارزش پیگیری را داشت. لیکن حل این مسئله می تواند شبکه های مقیاس پذیر گیرنده های بیدارکننده را که هر روزه با آن ها سرکار داریم، فعال کند.

با توجه به زیاد کردن علاقه به دستگاه های شبکه، محققان و شرکت های صنعتی شروع به تعریف شاخصه ها و تکنیک های استاندارد آن ها می کنند.

رخی بیان کرد: صرف نظر از این که آیا این گیرنده بیدارکننده اولتراسوند در میان نمونه های استاندارد است یا خیر، به احتمال زیاد این گیرنده به زودی به یکی از برنامه های تجاری تبدیل خواهد شد.

ساخت یک گیرنده بیدارکننده جهت دستگاه‌های هوشمند

واژه های کلیدی: هوشمند | دستگاه | دانشگاه | دانشگاه | اخبار علمی و آموزشی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار